Tuesday, 20 April 2010

Camera’s Impulsiveness

朋友知道我買了新相機,雖然遠隔重洋,仍然關心一番,問我買之前為何不詢問他的意見,見他這麼熱心(其實他從小到大都是超級八公),我“詳盡”地解釋了為何選那個在他心目中是 “stuck in the middle”又已經 “out out 的型號哈哈!他如何想其實是我自己猜的,他沒機會在此抗辯!

“解釋”完後,我發現一個連我自己也覺得很好笑的現象,就是在我例出的大大小小原因當中,買相機的其中一個重要因素,即是相機技術性的 specifications,完全不在我考慮之例(雖然有人看過合不合我的要求)!!!

我第一句告訴朋友的,是我是那型號的 “niche market” ,管它是不是?我買了就變成“是”!接下來的是

是否在我可以負荷的重量丶是否可以“全自動”(不用我用腦)和將來加裝也是“全自動”的配件丶有沒有朋友可以借配件給我丶拿起來似不似拿着“相機”丶如果不能像咭片機般携帶應如何等等等等,當然還有我的錢包是否負荷得來,相約的價錢可以買到些什麼(不一定是相機),但大部份都是一些與買相機無直接的原因!偏偏生產商又出,我又會去買的

這些看似膚淺的理由,也許其實是打開“中女市場”(甚至是“女性市場”)的 key success factors!因為我們大部份都 impulsive,買相機其實和買衫丶買鞋丶買禮物丶買飾物丶或是其他消耗品,甚至是想和誰或誰做朋友丶交往(註:朋友不是“消耗品”,也有這可能性!),“鍾意”才是第一個因素,從來沒有對錯,更沒有絕對

然而,如果有女性認真地告訴你,她很認真地想學習那些技術,這勿“拆穿”她,至少她對你(表現得)很認真!!!!!

P.S. 雖然挕揄朋友是“xxxx”,其實很多謝他正在努力地替我尋找另一件玩具!


上一章:中女不能承受的.重!


Related post:
Impulsive Buying
唔 iPhone 又 iPad

2 comments:

Anonymous said...

You are just too sensitive to your friend's questions and take it so defensive. You don't think his questions were sincere in the first place and that contradicts to your saying in the article. You don't even need to defense on how you reach your own decision at a supersonic speed. Your friend may find it so funny and entertaining in the way you reacted to this matter.

SKII said...

First of all, in case he takes it seriously and found it offensive, I seriously say sorry to him here.
However, if you know this friend of mine, you would know he used to have a sesnse of humor from the bottom of his heart. I just don't realize this might have gone after we "lived apart" all these years and became a "容易受傷的男人"。
Also, 子非 S, how do you know I didn't know he was sincere at the first place?
If he's this serious, I do hope he takes the message at the bottom of the post, which is the real message of the whole thing, equally serious.....

Related Posts with Thumbnails